Wednesday, August 27, 2008

Yasmin's First Iqra' Lesson

Ready nak gi ngaji dah nie...



Oh semalam, aku tak main badminton jadi sempat lah hantar anak2 pegi mengaji. Lagipon dah plan nak keluar beli hadiah harijadi Sophea....so si Yasmin ni macam biasa nak ikut jugak. Sibuk nak pakai baju kurung dengan tudung jugak....Ayang aku layan jela..pakaikan baju kurung...pakai tudung....tudung baru yang Mbah budak2 tu kirim masa aku balik kampung baru2 nie...dah siap pakai2 sumer Yasmin cakap "Iqo?Ane Iqo' Nin? "...wah..pening....tak paham aper bender la plak Iqo'.....bila Ayang aku masuk bilik budak2 ni and ambil buku Iqra' baru la aku paham....hahaha..buku Iqra' ruper nyer....adoi.....wah..sungguh2 nak ngaji nie.....layan jela Si Yasmin....dah tu terus dia masuk keta...ngan kakak2 nyer sekali...tak tengok belakang dah nie...babai Mak pon dah tak ingat...hahahaha...semangat nak ngaji.



Elok sampai jer rumah Ustaz...which happened to be my friend jugak, elok jer dia turun ikut kakak and angah nyer masuk rumah ustaz.....mula2 aku ingat nak tunggu la..sebab Yasmin kan takmo and payah kalu ngan orang yang dia tak biasa..tambah2 lagi kalu orang lelaki....tapi semalam tu dia selamber je turun and follow kakak2 dia..dah tak tengok2 belakang lagi dah...wah....ini sudah lebih,hehehe....aku pon dah Yasmin pon nampak ok....aku pon blah laa..pegi mengurut. Siap mengurut dalam pukul 8 lebih gitu baru gi amik budak2 tu balik.....and Yasmin? Orait jer..tak nangis pong....siap sonot lagi citer..."Anin naji Yah...Anin naji...."
Sampai rumah my Ayang tak cayer Yasmin tak nangis ...hahaha..memang sungguh2 tak caya...adoi.....

2 comments:

Ahlami said...

alo2...
comey nye anin pakai tudungg..hehe..
kalu mak uda pkai tudung mcm tue, msti comey jugak kan? ahaha..

bubye
amie

Janna Wan Muhammad said...

hmmm...
comey2...
nanti suruh anin belikan untuk mak uda...hehe